Actieperiode Voedselbank in januari 2024

Van 6 tot 20 januari 2024 organiseren de diaconieën van het Open Pastoraat en de Johanneskerk gezamenlijk een actieperiode om zoveel mogelijk houdbare producten voor de Voedselbank in Gorinchem in te zamelen.

Waarom is deze actie nodig?
Door de toegenomen armoede heeft de Voedselbank in korte tijd veel meer klanten gekregen.  De Voedselbank leeft van wat bedrijven en supermarkten overhouden, maar die kopen steeds verstandiger in om voedselverspilling tegen te gaan. Kortom: meer vraag, minder aanbod. De Voedselbank zoekt daarom naar andere manieren om aan producten te komen. Ook komt er in de maanden januari en februari minder binnen dan in andere maanden. Terwijl januari juist vaak een dure maand voor veel mensen is. Kerk in Actie start deze actieperiode landelijk om de Voedselbanken te helpen.
Wij als gezamenlijke diaconieën hebben toegezegd dat we 75 dozen gaan vullen die zijn bestemd voor de Voedselbank in Gorinchem.

Hoe gaat de actie in zijn werk?
1. Zelf een doos meenemen op zondag 31 december 2023, zondag 7 januari 2024 of zondag 14 januari 2024 en die thuis vullen met de houdbare producten die op de doos staan
2. Losse producten meenemen op zondag 31 december 2023, zondag 7 of zondag 14 januari 2024 en die in de bestaande bakken voor de voedselbank doen. De diaconie vult dan vanuit hier de dozen voor de Voedselbank
3. Dozen ophalen of losse producten brengen op zaterdag 6 januari 2024 van 14.30 tot 16.00 uur in de Johanneskerk , Nieuwe Hoven 141, 4205 BC Gorinchem
4. Gevulde dozen of losse producten brengen op zaterdag 20 januari 2024 van 10.00 tot 12.00 uur in de Johanneskerk, Nieuwe Hoven 141, 4205 Bv Gorinchem