Lockdown en kerkgang

Zoals u allen weet, is er een totale lockdown afgekondigd met ingang van zondag 19 december 5.00 uur. Deze lockdown duurt in ieder geval tot zaterdag 15 januari 5.00 uur. Deze lockdown raakt natuurlijk de kerstperiode en enkele zondagen daarna. Op de zondagen 2 en 9 januari zullen de diensten in de Johanneskerk (aanvang 11.00 uur) ALLEEN digitaal te volgen zijn via YouTube: Johanneskerk – Gorinchem – YouTube (beeld en geluid) en via Kerkomroep: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/11189 (alleen geluid). Er zijn bij deze diensten dus, behoudens de medewerkers, geen gemeenteleden welkom.

Er is een uitzondering gemaakt voor de kerst. De diensten van zaterdag 25 december en zondag 26 december zijn voor maximaal 50 gemeenteleden toegankelijk. Vanwege het afscheid van Martin
Mensink op 25 december was de dienst van 25 december reeds in www.meevieren.nl geplaatst. Voor deze dienst is het NIET meer mogelijk u op te geven. Helaas moeten we zelfs mensen teleur stellen, omdat het aantal aanwezigen ruim boven de 50 komt.

Voor zondag 26 december is het WEL mogelijk u nog op te geven. Dit kan vanaf heden via www.meevieren.nl: MeeVIEREN.nl – Reserveer nu een viering bij u in de buurt. Voor degenen die geen computer hebben: zij kunnen bellen met Appie de With op donderdagmorgen 23 december tussen 10.00 en 12.00 uur op 0183-512924.

Verder gelden voor de diensten van 25 december en 26 december alle basisregels: veilige afstand (anderhalve meter), placeren, handen desinfecteren bij binnenkomst, mondkapje dragen bij binnenkomst/vertrek, jas mee de kerkzaal in. Ook het zingen zal beperkt zijn.