Open kerk veertigdagentijd

Van donderdag 23 februari tot en met 30 maart is er weer Open Kerk in de Johanneskerk op donderdagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur. Van twee uur tot kwart voor drie drinken we gezellig koffie met elkaar. Om kwart voor drie beginnen we met een activiteit, georganiseerd in samenwerking met het Contactwerk van onze kerk.

Donderdag 23 februari is ons thema: “Waar zeg jij NEE tegen?” Dit thema is gekozen naar aanleiding van het gegeven dat Jezus tot driemaal toe de duivel afwijst. Dit is namelijk ook de lezing van de daarop volgende zondag (Mattheus 4: 1-11). Verder komt Monique den Breejen ons iets vertellen over hoe we gezond kunnen blijven en waar wij zelf ook nee tegen kunnen zeggen.

Donderdag 2 maart maken we een doosje waarmee het hele Paasverhaal in de stille week uitgebeeld kan worden.
Donderdag 9 maart maken we biddende dankende handjes.
Donderdag 16 maart vertelt Daan de Jong ons een verhaal over ogen n.a.v. het Bijbelverhaal over genezing van een blinde.
Donderdag 23 maart is er een preekbespreking onder leiding van Joke van der Vlies.
Donderdag 30 maart zingen we liederen onder leiding van Nico Blom.

Op woensdagmiddag 5 april sluiten we de middagen af met een Paasviering in de Johanneskerk.

Iedereen is van harte welkom.