Week van gebed 2024

De Week van Gebed 2024 vindt dit jaar plaats van zondag 21 januari tot en met zondag 28 januari en wordt georganiseerd door de kerken van Gorinchem. Het materiaal voor de Week van Gebed voor eenheid van christenen 2024 is voorbereid door een oecumenisch team van christenen uit Burkina Faso.
Zij maakten de opzet voor de oecumenische viering en het gebedsboekje en schreven daar de inleidende teksten voor. Dit materiaal is vertaald, bewerkt en ingekort door de Nederlandse werkgroep Week van Gebed. Het thema luidt ‘Heb God lief en je naaste als jezelf’.
Tot nu toe is bekend dat deze gebedsbijeenkomsten in elk geval zullen zijn op maandag 22 januari in het Oosterlicht, op dinsdag 23 januari in de Johanneskerk, op woensdag 24 januari in de Grote Kerk, op donderdag 25 januari in de Christelijk Gereformeerde Kerk en op vrijdag 26 januari in de Christengemeente Gorinchem. De avonden beginnen om 19.30 uur. Op zaterdag 27 januari is er van 8.00 – 9.15 uur een gebedsbijeenkomst met een klein ontbijtje bij V.E.G. de Ark.
Meer complete informatie volgt.