Zambia

Wij, Dianne en Matthijs, zijn jongeren uit de Johanneskerk in Gorinchem en willen graag deelnemen aan een jongerenreis naar Zambia. Samen met jongeren uit Dordrecht zullen we tijdens de reis o.a. twee projecten van Kerk in Actie bezoeken; een predikanten opleiding en een maatjes project voor aidswezen.

Deze reis kost een hoop geld en we zijn al hard aan het sparen om dit te kunnen betalen. Verder proberen we 1300 euro per persoon aan sponsorgeld op te halen met verschillende acties.

Update Zambiareis en Coronavirus

De organisatie van onze Zambiareis heeft de moeilijke beslissing moeten maken om de geplande reis in de zomer van 2020 te annuleren. Door de coronamaatregelen van de overheid is het niet mogelijk om actie te voeren, uiteraard waren daar oplossingen voor te vinden.
Wat belangrijker is geweest om te komen tot dit besluit, is dat wij niet weten hoe het corona-virus zich wereldwijd gaat ontwikkelen en wij nu niet kunnen overzien hoe de situatie in juli zal zijn. Het is onduidelijk wanneer het virus in Nederland onder controle is en ook weten we niet hoe dat in Zambia zal zijn.
Met al deze dingen in het hoofd, en het feit dat we nu nog geen financiële verplichtingen hadden omtrent de vliegtickets en guesthouses, heeft de organisatie het besluit genomen om de reis in 2020 en in 2021 niet door te laten gaan. Echter als organisatie willen we alles in het werk stellen om de geplande reis twee jaar later, in de zomer van 2022, alsnog te maken.

Wat betekent dit voor de acties?
We hopen na 1 september 2021 nieuwe data te kunnen prikken en zullen u daarvan uiteraard op de hoogte houden.
We hopen dat u alle jongeren, de reis, de ontwikkelingen rondom het corona-virus en de mensen in Zambia mee wilt nemen in uw gebeden. Daarnaast hopen wij ook het komende jaar weer te kunnen rekenen op uw steun, op welke manier dan ook.

Met vriendelijke groet,
Matthijs van Dam en Dianne van Middelkoop

Tussenstand opbrengst

In december 2019 tot en met maart 2020 hebben we acties gehouden om sponsorgeld op te halen voor onze jongerenreis naar Zambia. Dit heeft een fantastisch bedrag opgeleverd waarvoor we iedereen die, op welke manier ook, heeft bijgedragen enorm hartelijk voor bedanken!

Zambia-acties in beeld